Ako ďalej s odťahovaním v bratislavskom Starom Meste?

V minulých dňoch niektoré médiá informovali o aktuálnom riešení mestskej časti Staré Mesto s odťahovaním áut v centre Bratislavy.

31
31

Bratislava 6. novembra (OTS) – Spoločnosť Car Towing a.s., ako jedna zo zúčastnených strán, považuje medializované informácie za neúplné a zavádzajúce, preto sa rozhodla zverejniť doplňujúce stanovisko.

“V prvom rade treba uviesť na správnu mieru vyhlásenie, že “súkromná odťahovka v centre Bratislavy končí a Staré mesto si bude tieto služby realizovať samo,“ povedal štatutár spol. Car Towing a.s., Mgr. Radovan Valent, MBA. Pravda je taká, že na základe štvorročnej zmluvy ukončenej ešte v apríli 2018 prevádzkovala odťahy TSSM (Technické služby Starého mesta), a.s.. „Naša spoločnosť, Car Towing zabezpečovala len technickú realizáciu výkonu odťahov pre TSSM. V praxi to tiež znamená, že poplatky od občanov vo výške 99 Eur za odtiahnutie vozidla, putovali priamo na účet, či do pokladne staromestskej spoločnosti TSSM, a.s.. Je dôležité povedať, že napriek platnej zmluve TSSM za technickú realizáciu odťahov spoločnosti Car Towing dlhodobo neplatila. Urobila tak až v septembri 2018 a to až po doručení platobného rozkazu z Okresného súdu Bratislava II a uhradila tak neuhradené záväzky do konca roka 2017,“ pokračoval štatutár spoločnosti Car Towing, a.s. Pritom záväzky za rok 2018 ostávajú aj naďalej neuhradené.

Vyjadrenia starostu Starého Mesta, že odťah pod gesciou priamo TSSM bude lacnejší (85 eur), považujeme za populistické, pretože deklarované zníženie ceny nemá zákonný podklad. Pôvodná suma 99 eur, ktorú vyberali TSSM, bola výsledkom zákonnej verejnej súťaže.

Za prekvapujúce považujeme tiež vyjadrenia, že “od novembra 2018 je Staré Mesto odhodlané realizovať si odťahy vo vlastnej réžii”. Problém je však v tom, že staromestská spoločnosť TSSM, a.s. na takúto činnosť nemá oprávnenie, presnejšie nemá koncesiu na nákladnú cestnú dopravu nad 3,5 tony. Bez toho nie je možné zákonne vykonávať odťahy vozidiel. Stačí sa pozrieť do obchodného registra.

S týmto návrhom “riešenia” zo strany Starého Mesta súvisia aj ďalšie otázky: Má starostom deklarované parkovisko pri PKO, ktoré má byť novým zberným miestom odtiahnutých áut platné stavebné povolenie? Má potrebné bezpečnostné oplotenie a je strážené ako vyžaduje zákon o správe cudzieho majetku? Ako bude vyriešený výdaj vozidiel 24h denne a 365 dní v roku? V akých priestoroch budú riešené pokuty štátnej a mestskej polície na deklarovanom parkovisku? Má staromestská spoločnosť TSSM, a.s. potrebných kvalifikovaných zamestnancov na výkon odťahovej služby?

„Vzhľadom na tieto skutočnosti považujeme vyjadrenia Starého Mesta a TSSM, a.s. za zavádzajúce. Zároveň považujeme za potrebné, aj vzhľadom k tomu, že naša spoločnosť nebola pri predmetnej téme vôbec oslovená, objektívne informovať verejnosť,” dodal Mgr. Radovan Valent, MBA, predseda predstavenstva Car Towing, a.s..

UPOZORNENIE: Upozorňujeme čitateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby, zverejňujeme ich v plnom znení, a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.


Join the Conversation