Dopravný podnik Košice je podľa člena dozornej rady pred kolapsom

Magistrát považuje tvrdenie o hroziacom kolapse v DPMK za demagógiu.

333
333

Košice 18. septembra (TASR) – Člen dozornej rady Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) a zároveň mestský poslanec Ján Dečo (nezávislý) dnes upozornil mestských poslancov i vedenie mesta na zlú situáciu, čo sa týka financií i personálneho obsadenia v podniku. Magistrát považuje tvrdenie o hroziacom kolapse v DPMK za demagógiu.

Poslanec Dečo je členom komisie, ktorá sa zaoberá situáciou v DPMK. Pracujú v nej odborníci z oblasti dopravy, zástupcovia odborových organizácií, vedenia podniku a dozornej rady. Jej vytvorenie schválili mestskí poslanci v júni tohto roka a má určiť výšku dotácie pre zabezpečenie fungovania podniku. Podľa Deča ak sa hovorí o dofinancovaní podniku, nejde o podstatu problému.

“Tá podstata bola zhrnutá externými aj internými pracovníkmi, bola potvrdená aj odborárskymi pracovníkmi. Spoločnosť nemá dostatok finančných prostriedkov na obnovu majetku. Nemá peniaze na investičný plán a ten sa dlhodobo neplní. Úverová zadlženosť spoločnosti je vysoká, čiže s nami si banky môžu onedlho zahrať ruletu. Stabilita a atraktivita pracovných pozícií v nosných profesiách je katastrofálna, neexistujúca a dá sa povedať, že v niektorých pozíciách je pred kolapsom,” zdôraznil Dečo.

“Dopravný podnik potrebuje podľa jednej verzie 19 miliónov eur a niečo a podľa druhej 20 miliónov eur a niečo ročne. My dávame 16 miliónov eur,” doplnil.

DPMK nie je podľa primátora Richarda Rašiho (Smer-SD) pred kolapsom. “To sú demagogické informácie. DPMK je akciová spoločnosť, ktorá sa musí riadiť ekonomikou, ktorá je striktne daná. Keby bol pred kolapsom, tak o tom už dávno vieme. DPMK sa bude dofinancovávať tak, aby sa vyhol akýmkoľvek problémom. Aktuálne sa rieši aj situácia, ktorá je. Teraz bol problém s vodičmi,” zareagoval primátor.

“Urobíme stretnutie, aby sa vysvetlili všetky otázky, ktoré tu padli ohľadom Integrovanej koľajovej dopravy (IKD), modernizácie električkových tratí (MET) a správy komisie, aby sa navrhlo zvýšenie financovania v roku 2018 tak, aby dopravný podnik normálne fungoval,” doplnil Raši.

DPMK považuje situáciu v podniku momentálne za stabilizovanú a nedostatok vodičov je problémom viacerých dopravcov. “Pripájame sa k iniciatíve združenia dopravcov Slovenska, ktoré sa snaží o zmenu legislatívy ohľadne minimálneho veku vodiča autobusu. Pravidelne sa so zástupcami zamestnancov stretávame a okrem motivačných krokov poskytujeme aj sociálne výhody zamestnancom. Každý rok predkladáme reálne požiadavky vo forme finančného plánu, ktorý je vybalansovaný,” uviedla vedúca referátu marketingu DPMK Michaela Karaffová.

Ako povedala, v júli boli členovia komisie požiadaní o predloženie návrhov stanovenia výšky dotácie mesta. Boli podľa nej predložené materiály jednotlivých členov komisie a posledné pracovné stretnutie sa uskutočnilo 8. septembra.

“Materiály sme postúpili na naštudovanie a pripomienkovanie odborným útvarom mesta, postúpili do orgánov spoločnosti a následné budú predložené na zasadnutie mestského zastupiteľstva. K záverom komisie sa v tejto chvíli vyjadrovať nebudeme,” dodala Karaffová.

In this article


Join the Conversation