Šéf srbskej štátnej televízie zo začiatku 90. rokov bude riadiť denník

Rodák zo Sivacu riadil začiatkom 90. rokov minulého storočia srbskú štátnu televíziu RTS. Mnohí spájajú jeho meno so štvavou vojnovou propagandou.

439
439

Belehrad 8. septembra (TASR) – O rozruch na srbskej mediálnej scéne sa postaralo vymenovanie nového šéfredaktora vláde blízkeho denníka Večernje novosti, ktorým sa stal Milorad Vučelič (69) – niekdajší blízky spolupracovník zosnulého juhoslovanského exprezidenta Slobodana Miloševiča. Prezident futbalového klubu Partizan Belehrad je už majiteľom nacionalistického magazínu Pečat.

Rodák zo Sivacu riadil začiatkom 90. rokov minulého storočia srbskú štátnu televíziu RTS. Mnohí spájajú jeho meno so štvavou vojnovou propagandou, ako aj prepustením asi 1300 zamestnancov, ktorí ostro kritizovali vtedajšiu politiku belehradského vedenia.

Niekdajšia spolupracovníčka RTS Gordana Sušová sa pre denník Danas vyjadrila, že terajšie vymenovanie Vučeliča je signálom, že 90. roky 20. storočia sa ešte stále nepominuli.

Večernje novosti sa nachádzajú v zlej ekonomickej situácii, čo sa uvádza aj ako dôvod vymenovania nového šéfredaktora. Ten by mal teraz pripraviť predaj štátneho podielu v periodiku, podľa médií väčšinového.

In this article


Join the Conversation